Reklamacje

Kupującemu przysługuje prawo złożenia reklamacji z tytułu rękojmi. Okres rękojmi wynosi 1 rok, a w przypadku osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dokonujących zakupu niezwiązanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, ale w ramach tej działalności 2 lata.

W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedającego towaru Klient ma prawo do reklamacji.

Reklamację wynikające z winy przewoźnika należy zgłaszać niezwłocznie przy dostawach oraz w terminach wskazanych poniżej;

Każdy klient w przypadku wykrycia uszkodzeń zewnętrznych przesyłki, w tym naruszenie opakowania ma obowiązek zgłoszenia reklamacji kurierowi przy dostawie, sprawdzenie jakościowe i ilościowe towaru przy kurierze oraz sporządzenie odpowiedniego protokołu.

Jeśli uszkodzenie stwierdzone zostanie po odjeździe kuriera, należy jak najszybciej skontaktować się z firmą kurierską.

Każdy Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczących uszkodzeń w dostawie (w przypadku, gdy nie było uszkodzeń zewnętrznych przesyłki i opakowanie nie było naruszone) w terminie 7 dni od daty dostawy.

Każdy Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczących niekompletnych produktów (np. brak pokrywy lub klipsów itp.) w terminie 30 dni od daty dostawy.

Termin do rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni licząc od dnia zarejestrowania reklamacji do przekazania klientowi informacji o jej akceptacji i rekompensacie lub jej odrzuceniu.

Reklamację należy składać pisemnie lub drogą elektroniczną do Opiekuna Handlowego. 

Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. szczegółowy opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedającego reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym;

Zgłoszenie reklamacyjne powinno odbywać się na podstawie Formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i powinno zawierać:

a)     nazwę/imię i nazwisko klienta;

b)     adres siedziby/zamieszkania klienta;

c)     przedmiot reklamacji (nazwa produktu, termin i miejsce realizacji itp.);

d)     uzasadnienie powodów reklamacji;

e)     oczekiwania klienta wobec Sprzedającego

f)      dokumentacja fotograficzna

Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać wraz z kopią formularza reklamacj,, po uprzednim uzgodnieniu z Opiekunem Handlowym na adres Orplast, Zakład produkcyjny Demlin, Demlin 39L, 83-209 Godziszewo z dopiskiem: REKLAMACJA lub poprzez kontakt z Opiekunem Handlowym przypisanym w procesie rejestracji konta na Platformie B2B. Koszty wysyłki leżą po stronie kupującego.

Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedający naprawi lub wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Towaru w przypadku braku dostępności.

Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.